keskiviikko 9. lokakuuta 2013

'aikuis'opiskelu

Olen todellakin viime päivinä havahtunut siihen, ettei minusta ole kouluhommia tekemään. Osasyynä siihen on varmasti se, että siitä on tuhottoman kauan, kun mun viimeksi olisi pitänyt tehdä jotain (ihan turhia) tehtäviä, mutta asenteestahan se on kiinni. Suurin ongelma ilmeneekin siinä, etten mä enää kaikkien näiden sekavien ja ei-koulutehtävällisten vuosien jälkeen osaa asennoitua johonkin niinkin turhaan kuin referaatteihin tai, niinpä, oikeasti, väritystehtäviin. (Kyseessä oli väriharmonia-tehtävä; väritä nämä alueet/pinnat yhteensopivilla väreillä jne. Tehtävä, jota minä vilkaisin enemmän kuin useasti miettien että ei kai tämä nyt ihan tosissaan ole se homma jota pitää tehdä??!) Mutta kun tuonkaltaisia, ja paljon aikaa vievämpiä tehtäviä tunkee ja puskee joka mahdollisesta kolosta, mä en jaksa asennoitua niihin jokaiseen yltiöpositiivisesti ja muistella, että tästä on hyötyä sitten joskus kun työllistytte.
Väritystehtävistä? Seriously.


Ongelma on siinäkin, että olen jo ollut niin pitkään työelämässä. (Alalla joka ei kiinnostanut, joten tässä sitä ollaan.) En vain jaksaisi pitkittää opiskeluja opiskelemalla kaikkea turhaa ja tyhjänpäiväistä (kuten mainitut väritystehtävät tai muut vastaavat). Tämän takiako käyn koulua viisi päivää viikossa kuudesta kahdeksaan tuntiin, väritystehtäviä tekemässä??
Huh.

Nojoo. Kaikkeen pitäisi asennoitua positiivisesti, mutta tällaisissa tilanteissa se tuntuu aika vaikealta. Pitää kuitenkin yrittää miettiä, että jotenkin tämä kaikki hyödyttää minua sitten hamassa tulevaisuudessa uudessa työssä ja uudessa yrityksessä ja niin edelleen.

Enemmän kuitenkin houkuttaisi sanoa ei turhalta tuntuville raporteille, muille yhdentekeville selonteoille harmonioista ja ala-asteaikaisista kieliopeista ja olla kuten muinakin päivinä; unohtaa kouluhommat ja katsoa sen sijaan vaikka Dawson's Creekiä, muistella nuoruutta ja toivoa, että väritysharmonian ope olisi edes vähän enemmän James van der Breekin näköinen.
Siinä sitä motivaatiota.
Paitsi huh, missä vaiheessa siitä tuli noin vanha ? Ja musta?

Ja voihan hillybilly mikä kuva. Ja kello alkaakin olla kohta sen verran että JvdB valtaa ruudun ja meitsi unohtaa kouluhommat. Erityisesti ne tylsät ja ne, joiden palautus on huomenna. Blaah.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti