maanantai 19. maaliskuuta 2012

Beyond the sea

Maaren nyt tuntuu ihastuvan jokaiseen vastaantulijaan.


Myönnän. Nyt kun ex-mies on kuopattu, niin alan vasta tajuta, miten paljon ihania miehiä maailmassa on. Ihan oikeasti ihania, sellaisia joilla ei ole enemmän huonoja kuin hyviä puolia, ja jotka osaavat arvostaa muutakin kuin botoxilla tai muilla toimenpiteillä korjailtua ulkomuotoa.

Mutta toisaalta. Koska mulla on tollainen vaihe. Somewhere beyond the sea..ehken minä ollutkaan niin ihastunut. Nyt en enää kykene muistamaan hänen silmiensä väriä. Jos jollekin on toistaiseksi epäselvää kuka hän nyt on kyseessä, niin näillä näkymin hän on eräs mukava miamilainen mies. Jonka kanssa minulla saattoi olla hieman paremmat välit. Ei yksityiskohtiin. Ne eivät olleet ruskeat. (silmien väri. mikäs muukaan?) Muistan vain, että ne olivat kauniit. Mutta niin, minkä väriset? Vihertävät, joissa hieman ruskeaa? Vaiko harmaata. Keltaista? Olen minäkin yksi &/%&%¤,.

Ehkä olin vain ihastunut huomioon. Siihen että minuun oltiin ihastuttu. Tiesin, että joku kaipasi minua. Olin kaukana Suomesta, Miamissa minä olin jotain eksoottista. Enkö minä ihastunut henkilöön, vaan tällä kertaa siihen, että häneltä minä sain aina huomiota. Hän piti minusta aina. Hänelle minä olin se ykkönen. Mutta oliko hän minulle?

En minä koskaan ollut mitään rakastunut. Olin vain hullaantunut tunteesta, että joku kaikesta huolimatta piti minusta. Nyt minusta ei tunnu enää miltään. Kyllä minä edelleen häntä kaipaan. En enää joka minuutti, tunti, enkä edes neljäsosapäivä, mutta kyllä minä häntä ikävöin. Vai sittenkinkö vain sitä huomiota; jokaista ohmygod:ia ja iloveyou:ta.

Olinko minä ihastunut häneen? Olinko minä vain kusipää, joka pönkitti omaa rapistunutta itsetuntoaan hänen kauttaan. Käytinkö minä hänen tunteitaan hyväksi vain jotta tuntisin oloni itse paremmaksi. Annoinko minä hänen ihastua itseeni vain kuullakseni hänen kehuvan. Olinko minä juuri samanlainen kuin ex-mieheni minua kohtaan? Oliko hän loppujen lopuksi minulle vain merkityksetön itsetunnon kohottaja. Joku, josta en edes välittänyt, käytin vain hyväkseni, kunnes sain tarpeeksi viatonta ihailua ja tunteita. Kunnes aloin itsekin ihastua? Löysin parempaa?

Mutta minä en ole kuin ex-mieheni ******. En minä itsetuntoni rapistumista paluulennolla kyynelehtinyt. Minä todella kaipasin häntä. Muistin viimeisen illan, la noche ultiman, hänen kosketuksensa, hänen pehmeän kätensä, miten en olisi millään tahtonut päästää irti. Miten hän ei olisi tahtonut päästää irti. Miten irti päästäminen lopulta sattui. Hänen viimeinen katseensa. Vihertävissä, myös ruskean ja hiukkasen keltaisen sävyjä omaavissa silmissään. Miten epätoivo iski, kun tajusin joutuvani takaisin ankeaan Suomeen, jossa kukaan muu ei enää koskaan välittäisi minusta sellaisella tavalla. Niin vilpittömästi ja tosissaan. Eikä kukaan muu enää saisi minua tuntemaan täällä samoin. Ehtisinkö minä enää hänen luokseen takaisin.







Anywhere you are, I am near
Anywhere you go, I'll be there
Anytime you whisper my name, you'll see
How every single promise I keep
Cuz what kind of guy would I be
If I was to leave when you need me most


What are words
If you really don't mean them
When you say them
What are words
If they're only for good times
Then they don't
When it's love
Yeah, you say them out loud
Those words, They never go away
They live on, even when we're gone


And I know an angel was sent just for me
And I know I'm meant to be where I am
And I'm gonna be
Standing right beside her tonight
And I'm gonna be by your side
I would never leave when she needs me most


What are words
If you really don't mean them
When you say them
What are words
If they're only for good times
Then they don't
When it's love
Yeah, you say them out loud
Those words, They never go away
They live on, even when we're gone


Anywhere you are, I am near
Anywhere you go, I'll be there
And I'm gonna be here forever more
Every single promise I keep
Cuz what kind of guy would I be
If I was to leave when you need me most


I'm forever keeping my angel close

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti