sunnuntai 18. maaliskuuta 2012

I fucked up























Palasina ollaan. Sekä minä että nokia classic 3000 jotain. Mun sydän revittiin jälleen palasiksi ja nokia revittiin kahtia. Oikeastaan se hyppäsi itse ulos mun käsilaukustani ja otti ja halkesi kahtia. Toinen kuorista ja akku jäivät sille tielle.. Samoin minä.
Täällä minä en ole enää mitään. Kukaan ei kaivannut minua. Kukaan ei edes tiennyt mun olleen poissa. Mutta sitten minä tulin takaisin.

Sen silmiin syttyy uusi katse. Se pysähtyy hetkeksi käytävään ja vain katselee mua. Se näyttää hetken samalta kuin viime kesänä, hetken se muistaa mitä meillä oli, keitä me olimme ja kuka minä olin. Mä en kuitenkaan pysähdy. Se miettii mitä sanoa, se on sanaton, miettii sanoako mitään, kenties muistaa sitten nykyisin seurustelevansa ja kääntyy pois. Mutta mä kuulen vau:n, pään kääntymisen mun jälkeeni, ja puhtaan ihmetyksen. Hetken mä jopa mietin, seurustelisiko se, jos mä olisin koko ajan ollut ruskea ja itsevarma. 
Mutta enää mun ei tarvitse olla ruskettunut eikä rikkaan näköinen ollakseni hyväksytty. Enää en tarvitse hänen hyväksyntäänsä. Nykyään minä osaan arvostaa sitä, että minua arvostetaan. Ensimmäistä kertaa elämässäni olen oppinut arvostamaan luonnetta, arvostusta, täydellisen kuumaa ulkonäköä enemmän. Enää minun ei tarvitse esittää pitäväni hänen typeristä tatuoinneistaan. Enää hän ei saa minun päätäni kääntymään. Ei varsinkaan uudella hiustyylillään ja pulisongeillaan. Hello thirties. Alkaako ikä painaa.

Hän ei tiedä, että nyt minä kaipaan jotain aivan muuta. Jotakuta. Somewhere beyond the sea. Jotakuta, joka piti minusta siitäkin huolimatta, että naamani oli ruma ja punainen ja tukkani huonosti. Kerroin huonoja vitsejä. En juonut paljoa. En käynyt joka ilta rantabaareissa enkä tiennyt mitä mojitossa on. Esittelin palaneita käsivarsiani. Edellämainituista asioista huolimattakin.

Ole oma itsesi. I've learned a lesson. Ihastuminen tapahtunee silloin kun sitä vähiten odottaa. Tai yrittää. Oli sitten niin että on itse ihastunut tai ihastumisen kohde.

Hän ei tiedä mitä Miamissa on tapahtunut. Hän ei tiedä, ettei hän suinkaan ollut saanut hymyä huulilleni. Hän ei tiennyt olevansa minulle yksi mitätön, naurettava typerys, jossa olin roikkunut ihan  turhaan vuoden päivät. 


Yksi väite voidaan sentään todistaa vääräksi. Kyllä vaihtamalla paranee. 
Kunhan vain muistaisi kysyä sukunimeä.
Siihen asti,
my heart will go on.


Madonnan uusi, mahtava biisi I Fucked Up.
Me too, Mda.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti