perjantai 15. kesäkuuta 2012

älä kokeile tätä kotona

Ihmeellinen huimaus on palannut. Istuin ystäväni keittiössä, kun yhtäkkiä päässä alkoi heittää ja seinät sumenivat. Hutera olo ei myöskään tuntunut menevän ohi hetkessä, vaan minua huimasi koko eilispäivän. Ehkä minun pitäisi vain nukkua kunnolla, mutta se on niin helposti sanottu, koska
• en ole koskaan osannut nukkua vieraissa
• joka ikinen f-word varpunen visertelee lähes kellon ympäri aina juuri sen huoneen läheisyydessä, jossa minun pitäisi nukkua
• musikaaliset naapurit ja näiden räksypiskit (jos minä olisin ystäväni, ottaisin kyllä hatkat kyseistä taloyhtiöstä, jossa joillakin on kuulemma tapana instrumentoida mitä epäinhimillisimpiin kellonaikoihin = klo 9 muiden loma-aamuina) ja eivät saa piskejään kuriin, vaan antavat näiden räksyttää jokaista räsähdystä ja ohikulkijaa oli kello sitten 03:15 tai 15:21.
• rakko räjähtää viimeistään klo 10
• yöelämä, vaikkei iisi ilta paikallisille teineille nauraessa hirveästi tehnytkään. Jotkut osoittivat hieman suurempaa huomiota puoliksi keskisuomalaista seuruettamme kohtaan - valitettavan kännissä vain. Ja väittivät olevansa miljonäärejä ( niin kuin me kaikki jonkun 4 promillen humalassa?) No, jos mr. villegalle lähettää minulle edellisen kuun tiliotteensa ja todistaa väitteensä, niin palataan ihmeessä asiaan.

Eikös savolaisia juuri kieroiksi sanota? No, ihan sitä kieroutta en lähtisi allekirjoittamaan, sillä valehtelun ja kevyen kännissä kusettamisen jalon taidon taitaa kaiketi jokainen, joka kuunaan yrittää tehdä vaikutusta kehenkään, mutta aika laimeita väitteitä nämä perus "jos sanon olevani rikas, nii kyl toi lämpenee":t ovat. Ja auta armias, mitä selityksiä: "Mä omistan Bella-vene-tehtaan ja sä voit sit ohi ajaessas sanoa mun nimen tiskille ja ottaa minkä tahansa veneen matkaas ihan niinku kiitokseks tästä illasta". Tyyppi toistaa vielä koko nimensä ja liudan erinäisiä numeroita, joiden merkitys ei minulle koskaan selvinnyt, liekö hän sitten miksannut sotunsa puhelinnumeroonsa, mutta oli numero mikä tahansa en oikein usko, että huomenna tähän aikaan olisin yhden Bella-veneen rikkaampi. No, minä totean sitten olevani Pandan tehtaan omistajan tytär ja kehotan häntä ohi kontatessaan ryömimään sisään ja kiljaisemaan tiskille koko nimeni (Panda Elisabeth Grönholm, ja älkää edes kysykö) mutta eiköhän kyseinen hemmo ollut sen verran tuiskeessa, että korkeintaan muistaa enää, mikä Pandan tehdas on.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti