maanantai 7. tammikuuta 2013

Samettiruusuja ja snapsilaseja

Minullakin on elämä, vaikka sitä välillä ehkä onkin hieman vaikea uskoa. Joten en aio madella enkä vetistellä sen kunniaksi, että edellisestä käynnistäni on 5 päivää. Yksi syy hiljaiselolleni ovat alennusmyynnit. Kyllä, ne jokavuotuiset rahantappajat, -polttajat ja -hävittäjät. Koska minua ei juuri kiinnostanut heti joulupyhien jälkeen suunnata 16-vuotiaiden tai megashoppaajien joukkoon, säästin sekä hermojani että rahojani katsastamalla alet vasta uuden vuoden jälkeen. Ensimmäiset päivät aleissa kun tuppaavat olemaan lähinnä täynnä ärsyttäviä teinejä mekastavina laumoina, himoshoppaajia vähintään 132 vaatekappaleen kanssa sovituskoppijonossa ja surkeita tuotteita, kokoja ja alennusprosentteja ("Kaikki exlucive expensive leikkuulautamme nyt -10%").. Löytäisin kyllä aleista aika nättejä ja halpoja vaatteita, mutta harmillista on, että nämä tuppaavat aina olemaan kokoa 40-46.  Kenkäkaupoissakin valikoima lähentelee koon puolesta neljääkymppiä, tai vaihtoehtoisesti 35:ttä. Kamoon, monellako keskivertosuomalaisnaisella (pois lukien alle 16-v tytöt) on 34/35 jalka? Vaikka onhan se kaupoilta aika ovelaa kusettaa hirmuisilla alennusprosenteilla asiakkaiden houkuttamiseksi, mutta totuus on, että loppujen lopuksi yli 30% alessa ovat koot yli 40 ja juurikin nuo kolmivitoset, jotka keskivertosuomalaisjalan huomioiden kumman syystä ovat jäljellä.

No, kyllä minä sitten lopulta annoin alennusprosenttien johdatella itseäni harhaan. Yhtäkään vaatetta tai kenkää en sattuneesta syystä ostanut. Vai olisinkohan mä huhtikuussa tuntenut äkillistä tarvetta ostaa snapsilasisetti ja tekokukkakimppu? Kaiken lisäksi ne tekokukat maksoivat melkein kaksikymppiä, enkä mä kyllä tajua, mitä halvattua teen kymmenellä violetilla samettiruusulla. Olihan se nätti kimppu ja löytönurkan viimeinen, mutta enää en ole yhtä vakuttunut niiden toimivuudesta kämppäni sisustuksessa kuin siellä nimenomaisessa nurkassa pari päivää aiemmin.

Ehkä mun sitten täytyy ruveta ryyppäämään ahkerammin (snapsilaseista? voi jeesus, minä..) ja korvata vaikka televisio tai tietokone upealla samettiruusukimpulla. Että kun mä seuraavan kerran pidän pari päivää hiljaiseloa, niin tiedätte mitä teen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti