torstai 31. tammikuuta 2013

Suomein surkein kuski (ko????)

Minä olen vähän miettinyt, mikä Suomen surkein kuski -sarjan kilpailijoiden motiivi oikein on. Ensinnäkin; koko sarja on mielestäni aika ärsyttävä; nauretaanpa huonoille kuskeille ja ollaan itse olevinaan niin teiden ritaria että. Nojoo, kyllä oma itsotunto siinä kohenee tolloja katsellessa, enhän mä noin huono voi olla, ajattelen varmaan 5:nnen kerran parin minuutin sisään.

No mutta, onko oikeasti niin hauskaa nauraa muille? Mun mielestä joillakin kilpalijoista on aivan selvä rooli päällä ja jotkut tuntuvat esittävän tyhmempää kuin oikeasti ovat - johtunee sitten tv-kameroista tai ei. Eräs kilpailijoista yrittää myös selvästi flirttailla juontajalle mutta eihän sekään kiellettyä ole.

Mietin vain, ovatko ihmiset todella niin julkisuudenhaluisia, että menevät nolaamaan itsensä koko Suomen edessä vain Surkein kuski -tittelin nimissä. Ja ainiin nojoo, kyllähän siitä voittaa sen ööenmäedesmuista-minkä-lahjakortin jonka arvo oli ehkä huikee tonni. No, onhan se tietty jotain, tittelin lisäks tietenkin.

Ja lisäksi mua ärsyttää ihmisten suhtautuminen huonoihin autoilijoihin (ylipäätään.) Heille nauretaan ja irvaillaan, että eiks toi nyt osaa edes peruuttaa, mikä toope ja naureskellaan, kun yksi kisaajista ajelee kohtuuttomia lukemia moottoritiellä, jolla muidenkin "normaalien" ihmisten oli tarkoitus ajella samaan aikaan - ja ajelivatkin. Ihmisten mielestä on hauskaa, että mies-jonka-nimeä-en-muista kaahaa törkeitä lukemia eikä tunnu välittävän lainkaan. Ohjelman tarkoitus lieneekin saada nämä ajelijat muuttamaan tapojaan, mutta itse en oikein jaksa uskoa siihen, että monikaan todellisuudessa lopettaa ylinopeutta ajamista.

Ja sitä paitsi, onko nyt hyvällekään kuskille ok ja kohtuullinen tehtävä pistää se pakittamaan ***tananamoisen asuntovaunun kanssa? Ainakin irtoaa kunnon naurut, kun mikälie jorppe kaahaa kolmannen kerran uimapatjan päältä, mutta en mä itse ainakaan olisi suoriutunut yhtään paremmin kuin jorppe mikälie. Enkä rehellisesti sanottuna usko, että moni mukaan seminormitavis-autoilija. Vaikka tv-ohjelma saattaa vähän heidän mielikuvia omista ajotaidoista vääristää.

Nojoo, tiedetään, se on vain tv-sarja. Mutta mua ärsyttää, jos vain-tv-sarjakin yllyttää ihmisiä irvailemaan ja naureskelemaan muille. Nimim. katsopa ulos ikkunasta, ystäväiseni, ja kerro miten hyvin sä tuolla säällä ajat. Plörölöö henk.kohtaisesti eräs toope vain suututti mut tänään tossa etuistuimella, kun jälleen kerran koki tarpeelliseksi moittia mun virheettömiä ajotaitojani.... Mietinpä siinä sitten vain, että jeepjep, tulisit itse tähän auton rattiin näillä liukkailla, senkin neiti autoton - tai vastedes keep your mouth shut. En  ymmärrä, miksi kaikki nyt yhtäkkiä ovat ruvenneet motkottamaan mun ajotaidoista, jotka ovat paremmat kuin keskiverto mies-mikä-lien kiteeltä.

Zowie.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti