perjantai 15. maaliskuuta 2013

don't think and drive

Ystäväni suuttui minulle osa 444.

Noniin, olihan tässä oltu niin hyvää kamua jo tovi, ettei ihmekään että piti tekaista draamaa taas vaihteeksi. Jännää vain on, että draaman aihe on nykyään meitsin auto ihan joka fakin kerta. Ja mitä omituisinta kun on, etten mä itse pidä autostani mitään elämää kummempaa meteliä, niin silti hän nostaa sen esiin joka tilanteessa.

Oltiin siis eilen illalla tulossa erään yhteisen kaverimme luota ja minä autolla liikkeessä olleena lupasin heittää hänet samalla himaan. No eka se on tietty ihan jeejeenä välttäessään bussimatkan ja -maksut, mutta heti kun auton ovi läimähtää kiinni, niin jo alkaa se vitunmoinen vikinä ja valitus.

On meinaan liian kuuma, sit kylmä, tää penkinlämmittäjä on ihan perseestä, nyt polttaa, ei tää nyt enää lämmitä jos sen laittaa pois, ja sit ihmetellään miksei mulla ole kattoikkunaa (no hei kamoon...) ja itsestään avautuvaa takaluukkua ja kaikin puolin dissataan mun raksupoksun (auto) varustelua. No, siinä ekat pari km tätä kuunneltuani taas kerran mä ajattelen jo heivata sen tienposkeen kävelemään, mutta en ehdi edes ajatusta pidemmälle, kun se kysyy multa kysymyksen, josta myöhemmin nousee hitonmoinen äläkkä.

 "Saanks mä lainata tätä huomenna? Tarviisin jotai autoo huomen ku meen petskun kaa sinne ja sinne..."

Johon minä lievästi sanottuna vittuuntuneena ja spontaanin tökerösti: "Et mun ainakaan."

No joo, myönnetään, että oli ehkä hippusen tökeröä töksäyttää se tolleen, mutta kun mä olen 10 minuutin ajan kuunnellut haukkuja ja ihme lässytystä auton puutteista ja mistä lie, niin en mä siinä kovin hilpeässä mielentilassa enää ollut. Ja sitten kun neiti valivali vielä haluaa yhtäkkiä lainata mun autoa, niin ihan tosissaanko se luulee, että mä suostun?

Koska

A) Juurihan se on haukkunut mun auton ihan pystyyn
B) Mutta yhtäkkiä kyllä kelpaakin kun itse tarvitsee
C) Ihan niin kuin mä viikonlopuksi sille lainaisin omaa autoani koska
1. näillä keleillä se kolaroi kuitenkin
2. veikkaan auton tarvitsemisen syyn olevan yhteydessä juomiseen
3. jos se kolaroi, mä menetän vakuutusbonukset
4. jos se kolaroi, se ei itse kuitenkaan maksa hevonvitun vertaa aiheuttamistaan vahingoista
5. mulle ei ekaksi törkeillä ja sitten yritetä hyötyä minusta tai autostani. Jos sä haluat lainata minulta jotain, sun täytyy ansaita se.

Ja tästä tietty päästiin siihen, miten itsekeskeinen ämmä mä olen, kun en lainaa autoani. Ja tästä päästiin myös siihen, miten vain vitun ääliöillä ämmillä ylipäätään on auto ja vain jotkut saatanan mulkerot lesoilee sillä eikä lainaa mulle. Suora lainaus. Joten neiti valivali, jos tunnistit tästä itsesi, niin älä suotta skitsoa. Tosin en mä aio tulla anteeksipyyntöruusukimpun tms. sälän kanssa sulta anelemaankaan mitään anteeksiantoa, koska mun mielestä on ihan ok, että mä itse tarvitsen autoani esim. siihen, että mä olen itse lähdössä frendin luo Lahteen, jossa mun vakuutusmaksuille ei todennäköisesti käy yhtä paskasesti kuin mitä niille voisi tapahtua, jos sä ryyppyreissullasi petskupatskun kanssa ajat jonkun fiinimmän bemarin kylkeen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti