lauantai 30. maaliskuuta 2013

näin pokaat mun isoveljen (tai jonkun muun ruokakaupassa)

"Toihan yritti ihan selvästi iskeä sua", mä sanon broidille ja lätkäisen makaronipussit kärryyn. Velipoika katsoo mua järkyttyneenä. "Aijaa?"

Tilanne: oltiin isoveljen kanssa kaupassa ostoksilla (mulle ruokaa marketeilta) ja veli jäi siihen kärryn luokse kytikselle kun mä etsin täysjyvämakarooneja ihan väärästä hyllyvälistä. No, sitten kun mä lopulta päädyn makaroineni takaisin broidin luo, sillä onkin joku naikkonen siellä. Tai pikemminkin niin, että se naikkonen yritti pokata velipoikaa, joka ei edes sittemmin tajunnut olleensa pokauskohteena.

Nainen: "Voisitsä hei antaa mulle tuolta ylhäältä noita säilykemaisseja?" No okei, en muista, mitä elintarviketta se kysyi, mutta kovasti oli räpsyttelemässä ripsiään ja olevinaan niin söpöä. Eihän siinä muuten, mutta velikulta on varattu. No, samainen velikulta vähän hömelönä siihen, että "joo" ja sitten se noukki sille maissipurkit or whatever ja naikkonen jäi siihen vähän hömelönä seisoskelemaan ja ripsiä räpsytteleen. Siinä vaiheessa mä olen jo ehtinyt paikalle ja nainenkin huomaa minut. Se varmaan ajattelee, että mä olen veljeni tyttöystävä (koska eihän se tietenkään tiedä että minä ja veli ollaan sukua) ja sitten se vähän nolona kiittelee ja häipyy punastellen pois paikalta. Mun olisi tehnyt mieli sanoa sille ihan vain selvennökseksi, etten mä seurustele ton miehen (velikulta) kanssa, mutta se oli jo paennut paikalta. Ja olihan toi velikin tosiaan varattu että se siitä sitten.

Mutta mä kysyn uudestaan, eikö broidi tosiaan tajunnut, että hyvin todennäköisesti (minun pettämätön vainuni kertoi niin) se nainen muka tarvitsi apua, jotta pääsisi puheisiin hänen kanssaan. Veli siihen että, ei se kuulemma yhtään ajatellut niin ja ajatteli vain, että olihan se nainen aika lyhyt niin mä ajattelin et saa tarvi vaan jeesiä. Ja tämä onkin se avainasia. Mullakin on lukuisia naispuolisia kavereita, jotka ajattelevat tollaisen "mä tarviin apua" -repliikin riittävän iskupokaksi. Mutta ei, ei, ei.. En nyt tahdo yleistää mun veljeni ansiosta tota todeksi kaikkien muiden 3 miljardin miehen kohdalla, mutta ei näin. Koska harva mies oikeasti rupeaa ajattelemaan, että olikohan ton pyynnön takana muutakin, vaikka naiset ehkä pitävät iskureplaa ilmeisenä. Miehille se ei sitä kuitenkaan ole (tai ainakaan mun veljelleni) eli riski, ettei tilanne koskaan kehkeydy mihinkään muuhun, on aika suuri.

Muutenkaan mä en henkilökohtaisesti ymmärrä sellaista avuttomaksi heittäytymistä. Toki se voi herättää joissakin jotain ritarillisia tunteita (öö niin mitä?), mutta jos sä oikeasti haluat pokata jonkun, oli se sitten Prisma tai muu paikka, niin tee se selvästi. Ja selvää ei ole tukan heilauttelu ja miehen kurkistelu, vaivihkainen kyylääminen tai fanaattisesti hyllyjen välissä seuraaminen. Ei miehet mieti, että suutiiks toi nainen tota tukkaansa just mulle ja että jos se kysyy multa missä maito on, niin silloin se tarkoittaa vaan sitä, että nainen etsii maitoa. Mä tietty kysäisin broidilta vaivihkaa, miten se sitten pitäisi iskeä. Siihen se vain, että no kamoon mähän oon varattu, mutta hypoteettisesti (mitä se sitten ikinä meinaakaan) se tykkäisi kuulemma siitä, että tullaan suoraan ja selkeästi sanomaan jotain mukavaa. Ja se, mikä miehen mielestä on mukavaa, onkin jo eri asia.. Broidi määritteli sen vaika kuulumisten kyselyksi, joksikin kehuksi tai suoraksi treffipyynnöksi, mutta jos mun exääni mietitään, niin mukava olisi ollut lähinnä sama kuin se, että meitsi olisi hypännyt hyllyn takaa erittäin vähissä vaatteissa ja mielellään korillinen olutta mukana.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti