perjantai 12. huhtikuuta 2013

menevää hei

Se ois taas viikonloppu. Tuntuu ettei viikonloppuisin ole enää ikinä mitään muuta ohjelmaa kuin yöelämässä ravaaminen (tai  sitten itsekseen kotona nyhjääminen.) Itse mä olen alkanut jo kauan sitten tympääntyä tämän kaupungin yö"elämään", joka toistaa itseään vkloppu toisensa jälkeen. Aina sama kaava, samat naamat ja sama meininki.

Mutta mitä muuta mun ikäiset ihmiset viikonloppuisin tekevät? On tietty se multihypermega-aktiivinen porukka, joka käy töissä, salilla, hotjoogassa jnejne, mutta se porukka, johon mä ja mun kaverit lukeudutaan; mitä me oikeastaan aina tehdään? Käydään baareissa? Istutaan iltaa jonkun luona? Kuitenkin aina samoissa merkeissä (perseiden veto potenssiin 22) kunnes joku saa ihanat känniraivarit tai vaihtoehtoisesti megaluokan masennuskohtauksen, ja näitä lepytellessä meneekin sitten koko loppuviikonloppu. Mutta mä alan jo olla kyllästynyt tähän.

Mä olen alkanut miettiä vaihtoehtoja yöelämän sijaan, mutta eihän noi mistään innostu. Leffaan meneminen on kuulemma liian kallista (no entäs ne drinkit x20 sitten?) ja eihän niitä, eikä muakaan, mikään kulttuurisoopa ja gallerianäyttelyt kiinnosta. Jääkiekollekin kävi mitä kävi ja eipä sillä, että niitäkään olisi saanut mukaan katsomaan lätkää, josta pitää maksaa!! 

Mun kavereista suurin osa pitää itseään tosi menevinä ja kokeilunhaluisina tyyppeinä. Ne korostavat aina sitä, miten he ovat valmiita kokeilemaan kaikkea extremeä ja uutta, mutta jos mä (tai joku muu) ehdotan vaikka sitä niinkin extremeä kuin lätkämatsiin menoa, alkaa heti se vingunta ja vikinä, että en mä oikeen tiiä... ei mulloo rahaa.. lätkä on tylsääää... 
Nojoo, kaikki ei ymmärrettävästikään tykkää samoista asioista, mutta kyllä toi kokeilunhalukkuus, vai miksi ne sitä väittikään, ei kyllä mielestäni ihan ole sitä, että joka vkloppu käydään samassa baarissa vetämässä perseet ja muristaan miten perseestä elämä on.

Mua itseäni toi baarielämä ei niin enää jaksa kiinnostaa, koska kalliiksihan se lopulta käy, ja mitä siitä saa? Tuhlata rahansa ja katsoa idioottien örvellystä.. Ja kaiken huippuna se, ettei mun menevääkin menevämmät ystävät suostu edes tanssimaan, koska se on noloo.
Joten se, mitä me (siis ne) baarissa tehdään, on sitä, että istutaan jossain räkäsessä pöydässä ja mulkoillaan muita paheksuvasti ja puhutaan paskaa. Blaah. Ja tähänkö iloon mulla upposi taas 10-80e?

Nojoo, vaihtoehdoksi tohon, me ollaan välillä istuttu iltaa jonkun kaverin luona. Mutta sekin touhu alkaa välillä toistamaan itseään; porukkaa vetää viinaa, huono musiikki soi youtubesta/koneelta/jonkun iphonesta, kukaan ei edelleenkään tanssi, puhutaan paskaa ja muristaan siitä, miten perseestä elämä on. Blaaah.

Mä olen ehdottanut mun supermeneville kamuilleni, että mitä jos tehtäisiin reissu vaikka Helsinkiin, Turkuun tms. ihan ilman mitään viinaanmeno-ajatuksia. Mutta ne siihen, että näääh ei mulloo rahaa ja en mä oikeen tiiä ku koira pitää ruokkii ja kukat kastella.. Ei ne vain halua. Ne tykkää baarimasentumisesta täällä, eikä paskan jauhaminen Jyväskylän heeboista olis tietenkään yhtään sama Helsingissä tai Turussa. Eli kaikki mun menevämmät ja extrememmät ehdotukset kumotaan joillain ihme tekosyillä; kukan kastelu, käytännön asiat, mitä ne sit ikinä olikaan. Lahteen ne vielä joskus harvoin lähtee, mutta vain siksi, että meillä asuu siellä yhteinen tuttu, joka usein tarjoaa viinat. Hiphei.

Mutta oikeasti mä haluaisin välillä tehdä jotain muutakin. Jos vaihtoehtoina on mun kavereideni seura tai yksinolo, niin mä olen alkanut kallistua tohon yksinoloon, koska en mä jaksa tota baarielämää enää. Mä voisin tehdä välillä muutakin kuin kuluttaa pe/la-yöt muiden urpoilua katsellen, ja jos tämä tarkoittaa sitä, että yksin, niin sitten mä teen sen yksin. Jos mä ehdotan niille jotain ei-viinaa-sisältävää, niin ne alkaa heti miettiä, onkohan niillä aikaa sellaiseen tai mitä jos sitä ja mitäs jos tätä. Mun supermenevät kaverit ei esimerkiksi koskaan suostu saunailtoihin (oli ehdottaja kuka tahansa), koska ne on niin ujoja, ettei ne suostu meneen edes pyyhe päällä muiden (edes samaa sukupuolta olevien) kanssa saunaan, koska siellähän ollaan alasti tai se pyyhe päällä. Ne ei halua myöskään lähteä piknikille (eräs tuttu ehdotti tätä kerran) eivätkä oikeastaan mihinkään muuhunkaan, mikä ei sisällä ilmaista viinaa. Tai edes maksullista.

Tänäänkin ne on lähdössä baariin, mutta mä en jaksa lähteä mukaan. Mä oon ollut mukana niin monta kertaa, ja ne menee aina siihen samaan paikkaan, jossa näkee aina samoja naamoja ja viettää illan aina saman kaavan mukaan, joten ei kiitos.

En mä tiedä, mitä mä tänään illalla teen, mutta mitä tahansa se ikinä onkin, se ei voi olla perseemmästä kuin paskanjauhaminen siellä räkäsessä nurkkapöydässä (viinaan-)menevien kavereiden seurassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti