tiistai 30. heinäkuuta 2013

anteeksi pyytäminen ystävältä

Nyt minä olen todellakin tehnyt kaikkeni jättääkseni menneisyyden taakse ja ollakseni avoin tulevaisuudelle. Eilen, jostain  käsittämättömästä ajatuksesta, tahdoin yrittää selvittää asiat vielä yhden ihmisen kanssa. Hän ei kuitenkaan ollut kukaan exäni, ei yhdenillanjuttuni, vaan entinen paras kaverini. Ja entisyydelle oli syynsä.
Minusta olisi ollut outoa, jos kumpikaan meistä ei olisi selvittänyt tätä asiaa. Emme ole olleet tekemisissä yli vuoteen, lähes puoleentoista. Ja kaikki lähti alkuun jostain mitättömästä pikkuasiasta, jota minä en enää kunnolla edes muista. Toki taustalla oli jo pitkä huono kausi; mä en pystynyt luottamaan siihen yhtään, sillä se oli pahempi gossip girl kuin kukaan tuntemani henkilö. Se rakasti juoruilua. Harmittavasti myös minun asioistani.

Mutta vaikka minun ei olisi edes niin sanotusti tarvinnut pyytää häneltä anteeksi, minä tein sen. Lähetin hänelle suhteellisen pitkän, mutta ystävällismielisen viestin (johon hän ei ilmeisesti koskaan kokenut aiheekseen vastata).


Hyvä ystävä, 
Dear friend
Moikka
öööö
miks mä edes teen tän??
Hellou

.... Ja miten vaikea olikaan keksiä minkäänlainen avausrepliikki ihmiselle, jonka kanssa joskus pystyi puhumaan kaikesta, mutta nyt yhden hei:n sanominen tuntuu mahdottomalta.



Hei.
Olen pahoillani. 
Mä en enää muista miksi meille kävi näin, mutta halusin pyytää anteeksi ennen kuin lähden pois. Olisi outoa jättää asiat näin, vaikka tiedänkin ettemme me koskaan enää saa takaisin niitä aikoja.
Mä haluan toivottaa sulle kaikkea hyvää elämääsi, vaikka en olekaan enää osana sitä. Älä muistele minua pahalla, mä olen todella pahoillani kaikesta.

- maaren


Vaikka mä olin herttaisempi kuin ikinä, se ei vastannut. Ja mä tiedän sen siitä, että se on jo nähnyt viestin, mutta ei vastannut.

Ainakin minä yritin. Olla herttainen ja puhdistaa omatuntoni.

Ja mä olin ihan oikeasti pahoillani.


(c) weheartit.com

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti