maanantai 16. syyskuuta 2013

sitoutumiskammoiset miehet

"Mä en oo vielä päättäny, haluunko seurustella sun kaa vai pysyä sinkkuna."

Eräs toinen lause, jota olen kyllästymiseen asti kuullut. Lause, josta on seurannut lukuisia awkwardeja hetkiä, epätietoisuutta ja semi-väkevää vittuuntuneisuutta. Lause, jonka sanomista ennen mua on johdettu tietoisesti harhaan, mun kanssani on vietetty siihen ristiriitaisia hetkiä ja mulle on uskoteltu muuta.
Lause, jota mä olen joutunut kuulemaan ihan liian usein ja lause, jonka jälkeinen elämä on aina yhtä ärsyttävää. Koska joka kerran mä tiedän miten ne tarinat päättyy.

Aluksi mä tapaan jonkun mukavanoloisen miehen. Mies on kaikin puolin kiinnostuneen oloinen, laittelee viestiä ja hyvällä tuurilla saatetaan jopa tavata (ja erittäin hyvällä tuurilla jopa useammin). Mutta sitten, mä en tiedä mistä johtuen, sitten kaikki muuttuu. (Ehkä tätä kutsutaan sitoutumiskammoksi?) Mies alkaakin yhtäkkiä epäröidä, perustelee epäröintiään aloituslauseen muodossa, mikä yleensä johtaa vain siihen, että juttu kuivuu kasaan.
Mutta se, mitä mä en jaksa yrittääkään enää ymmärtää, on se, että miksi sitten alunperinkään alkoi tapailla, jos jo alunperinkin on tiedostanut itselleen sen, ettei tahdo sitoutua tai seurustella. Sen sijaan, että mulle olisi jo heti alussa kerrottu, ettei tämä juttu muuten jatku tai etten mä muuten ikinä aio mennä sun kanssa naimisiin, hän antaa minun ymmärtää ihan muuta. Sen sijaan se on hengaillut mun kanssa vääriä signaaleja antaen kuitenkin ne 3 ja puoli viikkoa ja sitten yhtäkkiä päättääkin, että tämä oli tässä.
Enkä mä vain joka kerta jaksaisi uskoa, että niiden 3,5 viikon, tai minkä ikinä olikaan ajanjakson aikana musta olisi paljastunut jotain niin kamalia puolia, minkä takia tätä  (miesten sitoutumiskammoa) tapahtui niin usein.
Ja näitä alla olevan tapaisia kysymys-vastauksia mä huokaan ja mietin, niinpäniin.

Onko hän se oikea?

Kuinka voi tietää, onko henkilö juuri se, jonka kanssa kannattaa lyödä hynttyyt yhteen? Yksi suurimmista syistä sitoutumiskammolle on se, että miehet usein miettivät, löytyykö jostain jotain parempaa


Lähde: http://www.avatv.fi/rakkausjaseksi/artikkeli.shtml/nainen-taman-takia-mies-pelkaa-sitoutua/2010/12/1239184




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti